Вівторок
28.09.2021
00:22
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Степанівська Перша ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тема: Формування успішного освітнього середовища.

Мета: виявити шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу в школі, прослідкувати вплив інноваційних технологій на динаміку рівнів навчальних досягнень учнів, на зростання фахової майстерності вчителів, на розвиток творчих здібностей учнів.

Методи отримання інформації:

  • відвідування уроків та виховних заходів з метою спостереження та оцінювання діяльності вчителів, які використовують інновації;
  • анкетування педагогів;
  • аналіз та узагальнення отриманих даних.

Форма проведення: методична панорама.

 

План  педради

  1. Вступ.
  2. Коло міркувань.
  3. Калейдоскоп інноваційних технологій. Метод «Прес»
  4. Творчий потенціал вчителя – важливий чинник навчально-виховного процесу.
  5. Вправа  «Скринька пам’яті»

6. Підсумок. Проект рішення педради.

 

 

 

 

 

 

 

Хід педагогічної ради

  1. Вступ. Освітнє середовище - це процес освіти, метою якого є розвиток особистості в співтоваристві, а також вдосконалення самого  товариства.

А успішне освітнє середовище – це затишна домівка, де кожен учень, кожен учитель, кожен батько чи мати почувається господарем, де йому комфортно, де його почують, зрозуміють і підтримають.

Для ефективного створення успішного освітнього середовища виділяємо такі фактори:

1.Зовнішні фактори:

  • Зовнішній вигляд навчального закладу;
  • Матеріально-технічна база закладу;
  • Контингент учнів, забезпечення їхніх освітніх проблем відповідно до суспільного замовлення;
  • Рейтинг навчального закладу;
  • Співпраця з ВУЗами;
  • Модель випускника навчального закладу.

2.Внутрішні фактори:

  • Визначення перспективної мети концепцією закладу;
  • Рівень взаємовідносин в колективі: адміністрація – учитель, вчителі-учні, адміністрація - батьки, вчителі – батьки;
  • Стиль управління;
  • Система підготовки педагогічних кадрів;
  • Стимулювання науково-методичної діяльності педагогів;
  • Інноваційні технології навчання;
  • Наступність у навчанні;
  • Ефективна моніторингова система;
  • Органи учнівського самоврядування;
  • Позитивний особистий імідж кожного вчителя;
  • Результативність досягнень в діяльності.

Кожен з визначених факторів потребує окремого розгляду та характеристики, оскільки ефективність їх визначається повнотою їх представлення, системою їх реалізації. Тому сьогодні на педраді ми розглянемо більш детально ряд внутрішніх факторів, які створюють успішне освітнє середовище .

      2. Коло міркувань.   Вклад кожного члена педколективу для   створення успішного освітнього середовища. ( Учасники висловлюють   свої думки )

 

3. Калейдоскоп інноваційних технологій.  Вчителі школи презентують інноваційні технології, які впроваджуються ними в навчальний процес та підвищують його результативність. Учасникам пропонується  при презентації використовувати метод пресу «Я вважаю, що технологія критичного мислення ефективна тому, що …»

 

Впровадження педагогами сучасних педагогічних технологій

 

 

Особистісно-орієнтовані

технології

Проектна технологія

Технологія розвитку творчих здібностей

Інформаційно-комунікаційні технології

Інтерактивні технології

Здоров’я-

зберігаючі

технології

Технологія  інтегрованих уроків

 

Технологія  бінарних

 уроків

 

 

Технологія ТРІЗ

Технологія створення ситуації успіху

Технологія саморозвитку

 

Технологія проблемного навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Творчий потенціал вчителя – важливий чинник створення успішного освітнього середовища.

4.1. Аналіз анкетування вчителів «Чи творчий ти вчитель?»   

Як стати справжнім майстром своєї справи?

Як досягти вершин майстерності ?

4.2. Вправа «Коло ідей».  Визначимо   складові творчого вчителя.     

           Як стати вчителем,  до якого учні ідуть на урок з задоволенням ?

 Вчителі висловлюють свої думки:

  • любити і поважати дитину;
  • у кожній дитині бачити особистість;
  • уміти зацікавити дитину, мотивувати навчальний процес;
  • постійно розвиватись і вдосконалюватися;
  • дати учням зрозуміти, що успіх уроку залежить від їхньої роботи на уроці;
  • жити тим,чим живе дитина, пропускати її турботи через своє серце.

 5. Вправа «Скринька пам’яті»

Перш ніж закінчити панораму, необхідно встановити зворотній зв’язок. Кожному буде запропоновано анкету, де ви маєте дати відповіді у вигляді позначок:

  • усе почуте на методичній панорамі викину у кошик для сміття, оскільки все озвучене вже всім відомі істини;
  • дещо візьму на озброєння в «скриньку пам’яті»;
  • зауваження та пропозиції відносно того, чи вдало вирішувались  питання, винесені на методичну панораму;
  • що найбільше сподобалось, або не сподобалось, яка сторінка була найцікавішою.

 

Проект рішення педагогічної ради:

  1. Визначити основною метою діяльності педагогічного колективу школи на етапах реалізації науково-методичної проблеми використання інноваційних освітніх технологій у навчально-виховному  процесі як необхідну передумову творчого зростання кожного вчителя  й розвитку здібностей учнів .
  2. Активізувати роботу по використанню комп’ютерної  техніки, можливостей мультимедіа та Інтернету в навчально-виховному процесі.
  3. Продовжити практику популяризування досвіду інноваційної діяльності.
  4. Схвалити роботу завідувачів навчальних кабінетів зі створення матеріально-технічного  та навчально- методичного забезпечення  щодо питань упровадження освітніх інноваційних технологій.

 

 

                                                       

 

А зараз дозвольте проаналізувати результати анкетування щодо визначення творчого потенціалу вчителів нашої школи. Це ваше, обєктивне  бачення свого творчого потенціалу.

 

І. Чи вважаєте ви, що ваші певні дії поліпшують навчально-виховний процес?

Так – 5

Ні – 0

За сприятливих умов –6

Певною мірою – 6

 

2. Якщо вас якась ідея захоплює, то ви думаєте про неї:

 Незалежно від умов її втілення – 8

Домагаєтесь її втілення за будь – яких умов – 9

 

3. Коли ви захищаєте якусь ідею, то:

Ви можете відмовитись від неї –0

Аргументи опонентів для вас переконливі – 7

Залишаєтесь при своїй думці, які б аргументи не вислухали –10

 

4. Як ви оцінюєте себе з позицій педагогічної творчості?

Високий рівень –2

Середній рівень –14

Достатній - 1

Низький рівень –0

 

5. Які умови необхідні для творчої діяльності вчителя, можна було б створити в нашій школі?

Всі умови – 4

Більше компютерів – 4

Гуртки – 4

Не визначились - 5

 

7. Чи вірите ви в свої творчі здібності? Якщо так, то як ви плануєте реалізувати найближчим часом?

Вірю –16

Не вірю –1

Основні риси, притаманні творчому вчителю

 

- сумлінне ставлення до своєї справи, ретельне виконання своїх обовязків у будь – яких ситуаціях, за будь – яких умов;

- постійний пошук оптимального вирішення завдань, які потрібно виконати, пошук методичних знахідок;

- бажання та вміння досягати позитивних результатів;

розвиток фантазії, вміння бачити незвичайне навіть у звичайних ситуаціях;

- прагнення сформувати творчу особистість школяра;

- артистизм, уміння розвивати, стимулювати дитячу увагу;

- вміння створювати проблемно - пошукові ситуації, ситуації успіху;

- педагогічний такт;

- загальна культура особистості.

13. Вправа «Рюкзак, м’ясорубка, корзина»

Повернімося до наших очікувань. Я пропоную аркушики із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли на цьому семінарі для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, якщо нічого корисного ви не отримали.

14. Підсумки заняття.

Метод «Прес»

Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому семінарі, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося …

Мене дратувало …

Мені було цікаво …

Мене порадувало ...

Спілкування було …