Четвер
25.04.2024
08:50
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 59
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Степанівська Перша ЗОШ І-ІІІ ступенів

АЛГОРИТМ РОБОТИ ПЕДАГОГА

НАД ІНДИВІДУАЛЬНОЮ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ

(ПРОБЛЕМОЮ)

 

Індивідуальна науково-методична робота — усвідомлена, ціле­спрямована, планомірна та безперервна праця молодих педагогів щодо вдоско­налення їхньої теоретичної і практичної підготовки, необхідної для практичної діяльності.

Науково-методична тема (проблема) — питання чи комплекс пи­тань, які об'єктивно виникають в організації навчально-виховного процесу і розв'язок яких передбачає суттєвий практичний і теоретичний інтерес.

Працюючи над індивідуальною науково-методичною темою (проб­лемою), вчитель поглиблено і цілеспрямовано аналізує всі джерела на­уково-методичної інформації, особливо отриманої в ході курсової пере­підготовки, участі в роботі семінарів, у процесі консультацій, шляхом читання психолого-педагогічної літератури з проблеми, ознайомлення з ППД. При цьому вчитель набуває навичок аналізу змісту публікацій та педагогічної практики, навчається прийомів науково-дослідної ді­яльності, вчиться оформляти і подавати результати індивідуальної ро­боти над темою (проблемою).

 

  1. Вибір теми (проблеми) індивідуальної науково-методичної роботи:

 

  • ознайомлення з літературою;
  • ознайомлення з нормативними документами;
  • вивчення ППД з проблеми дослідження.

 

2.       Детальне ознайомлення з проблемою за допомогою літературних джерел:

  • складання картотеки літературних джерел;
  • виписки з літературних джерел.

 

3.  Уточнення теми і розробка попереднього варіанту плану індивідуальної науково-методичної роботи:

  • обґрунтування вибору теми;
  • актуальність і новизна;
  • добір адекватних методів та засобів пошукової діяльності;
  • формулювання мети та завдань роботи:
    • розробка календарного плану індивідуальної роботи.

 

  1.       Формулювання припущень, добір та розробка моделей, іннова­ційних технологій педагогічної діяльності.

 

  1.      Впровадження інновацій у практику власної педагогічної діяль­ності.

 

  1.      Аналіз та оцінка результатів роботи над індивідуальною на­уково-методичною темою, формулювання висновків та пропозицій.

 

  1.    Літературне оформлення роботи, звіт про отримані результа­ти перед колегами.

 

Роботу над індивідуальною науково-методичною темою (пробле­мою) доцільно розподілити принаймні на два етапи.

На першому етапі вчитель має всебічно ознайомитися з вирішен­ням обраної ним теми (проблеми) в науці, зіставити особистий досвід із досвідом колег чи висвітленим у літературі.

На основі аналізу різних точок зору на вирішення конкретної проб­леми педагог визначає особисту позицію, а зіставлення власного досві­ду викладання з нагромадженими в науково-педагогічній і методичній літературі ідеями, методами та прийомами дасть йому можливість ви­значити, що він вже знає і може робити з даної проблеми, що принци­пово нове міститься в його досвіді роботи, в чому він може піти да­лі зафіксованого в книгах і статтях і, врешті, що він не освоїв у своїй практичній роботі.

Другий етап — конструювання нового досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання, а також перевірка його ефек­тивності, аналіз отриманих результатів викладання.

 

Результативність роботи педагога над індивідуальною науково-методичною темою (проблемою) може оцінюватися на основі таких показників:

  • розвиток навичок навчально-пошукової діяльності (забезпечення науковості методичної роботи; удосконалення наукової організації праці; використання довідкової, енциклопедичної літератури, науко-во-інформаційних джерел; розроблення програми діяльності, цілей);

 

  • інформаційні підходи до практичної індивідуальної діяльності (проведення пошукової роботи з питань удосконалення змісту, методів роботи; вироблення вмінь аналізувати, осмислювати чужий і власний досвід; нестандартне, оригінальне розв'язання завдань);

 

  • організація роботи над обраною науково-методичною темою (розроблення теми, її апробація та впровадження, прогнозування можливих результатів; оновлення змісту, форм та методів навчально-виховної діяльності)