План роботи
над науково-методичною темою
«Формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації учня в суспільстві в контексті положень «Нової української школи»
на 2020-2025 р.р.
ДІАГНОСТИЧНИЙ ЕТАП
2020 - 2021 н. р.
Зміст діяльності: аналіз результатів педагогічного процесу для виявлення загальних та окремих аспектів методичної роботи; діагностика, теоретичне обґрунтування методичної теми.
Основні завдання: психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально-технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової методичної теми.
Мета: вироблення єдиних уявлень про перспективи роботи над методичною темою школи як формою освіти й самоосвіти членів педагогічного колективу.
Прогнозовані результати:
- вивчення теоретичних основ проблеми;
- створення умов для роботи педколективу над даною проблемною темою.
ЕТАП ТЕОРЕТИЧНОГО ОБГРУНТУВАННЯ ПРОБЛЕМИ
2021-2022 н. р.
Зміст діяльності: наукове обґрунтування методичної школи, визначення основних педагогічних стратегій її реалізації.
Основні завдання: мотивація, стимулювання, науково – методична підготовка та прогнозування процесу реалізації науково-методичної теми школи.
Мета: сприяння переорієнтації педагогічної свідомості в поглядах на ключові питання теми, що реалізують.
Прогнозовані результати:
- усвідомлення педагогічними працівниками пріоритетів сучасної освіти, формування в них інформаційної культури
- використання на уроках інноваційних педагогічних технологій з метою формування компетентностей учнів.
- наявність у педагогічній діяльності кожного вчителя диференційованих завдань для формування компетентностей школярів;
- підвищення рівня навчальних досягнень учнів.
ЕТАП ПРАКТИЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
2022-2023 н.р.
Зміст діяльності: розроблення й апробація системи діяльності навчального закладу та вчителя в процесі реалізації методичної теми.
Створення власного досвіду педколективу:
- самоаналіз і аналіз результатів роботи над науково-методичною проблемною темою;
- діагностування;
- взаємооцінка;
- індивідуальна методична допомога, методичні консультації;
- аналіз і систематизація матеріалів методичних об’єднань і творчих груп;
- відкриті уроки, поповнення банку інноваційних технологій.
Прогнозований результат: вироблення методичних рекомендацій з формування ключових компетентностей учнів.
ЕТАП ФУНКЦІОНУВАННЯ
2023-2024 н.р.
Зміст діяльності: практичне вправадження проблеми.
Основні завдання: спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу, корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою темою, створення системи діагностики творчого потенціалу учнів та банку інформації про індивідуальні здібностей учнів школи на основі моніторингових досліджень.
Мета: визначення ступеня готовності вчителів до роботи над методичною темою; вивчення досвіду роботи вчителів і виявлення труднощів з подальшою їх корекцією.
Прогнозовані результати:
- вироблення рекомендацій щодо використання прийомів зміцнення в дітей переконання про цінність освіти;
- розробка рекомендацій, спрямованих на самоосвіту, створення можливостей для особистісного та професійного зростання педагогічних працівників у процесі роботи над темою;
- подолання в роботі вчителів утруднень, що виникають у процесі реалізації методичної теми школи.
РЕФЛЕКСИВНО-ЯКІСНИЙ ЕТАП
2024-2025 н.р.
Зміст діяльності: аналіз результатів та узагальнення досвіду роботи колективу над методичною темою школи. Підготовка матеріалів для публікації. Оцінка рівня самореалізації педагогів.
Основні завдання: оброблення даних моніторингових досліджень, отриманих у результаті роботи над методичною темою школи на заключному її етапі. Узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи вчителів, стимулювання вчителів, які одержали високі результати в ході реалізації проблеми, висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації.
Мета: аналіз рівня занурення в проблему; моніторинг рівня її реалізації.
Прогнозовані результати:
- вироблення рекомендацій, визначення напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;
- створення умов для формування та поширення кращого педагогічного досвіду вчителів школи, розвитку іміджологічної культури, зростання мотивації до постійного самовдосконалення та самореалізації.